Osoby, które poszukują porządnych i stosunkowo tanich amortyzatorów rowerowych, jak najszybciej powinny sprawdzić modele olejowo-sprężynowe, które z roku na rok zdobywają coraz większą popularność. W amortyzatorach tego typu główne medium ściskane to oczywiście specjalna sprężyna, która zazwyczaj wykonana jest ze stali chromowo-molibdenowej. Najbardziej wymagający rowerzyści mogą z kolei pozwolić sobie na zakup sprężyny tytanowej, która jest o wiele lżejsza.
Jak działają olejowo-sprężynowe amortyzatory rowerowe?
W olejowo-sprężynowych amortyzatorach tłumienie odbywa się za pomocą oleju, który jak powszechnie wiadomo w chwili obecnej jest najlepszym medium tłumiącym. Za pomocą specjalnych systemów kanalików, zaworów i tłoczków odbywa się stopniowe spowolnienie przepływającego oleju. W momencie ściskania amortyzatora rowerowego olej jest automatycznie przetłaczany przez otworki o średnicy większej. Jeżeli chodzi o drogę powrotną to olej jest z kolei przetłaczany przez otwory o średnicy mniejszej. Dzięki takiemu mechanizmowi możliwe jest wytracenie energii odbicia.
O czym należy pamiętać?
W pierwszej kolejności warto postawić na amortyzatory rowerowe które charakteryzują się liniowym ugięciem sprężyny, dzięki czemu będzie można wykorzystać cały skok widelca. Największą zaletą amortyzatorów tego typu jest możliwość wszechstronnej regulacji. Poprzez wymianę sprężyn można regulować nie tylko twardość zawieszenia, ale również stopień tłumienia. Godne polecenia są przede wszystkim markowe amortyzatory rowerowe od renomowanych producentów, które wykonane są z najlepszych jakościowo materiałów.